جزایری: خدمت در رسانه های بیگانه جاسوسی است

 
سرتیپ مسعود جزایری معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد کرده که با تصویب قوانین تازه ای، همکاری و ارتباط با رسانه های خارجی فارسی زبان جرم تلقی شود و با مجرمین برخورد قاطع و شدید صورت گیرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آقای جزایری پیشنهاد کرده که هم "مجازات جاسوسی برای خدمات چی های این رسانه ها در داخل کشور وضع شود" و هم وزارت خارجه رویکرد مناسبی در مقابل "رژیم های دشمن" در نظر بگیرد.
آقای جزایری رسانه های فارسی زبان از جمله بی بی سی و صدای آمریکا را به دخالت در وقایع بعد از انتخابات متهم کرده و گفته است که "این رسانه ها به مثابه اتاق عملیات و فرماندهی کودتای نرم عمل می کردند."
در جریان انتخابات به دلیل محدودیت های خبری در داخل ایران، رسانه های فارسی زبان بخشی از وقایع بعد از انتخابات را منعکس کردند و حکومت ایران به شدت از انعکاس وقایع بعد از انتخابات و نحوه پوشش اخبار آن در رسانه های خارجی به خصوص رسانه های فارسی زبان معترض است.
دریافت تصاویر و برنامه های این شبکه ها در ایران به دلیل ارسال پارازیت در برخی مواقع غیر ممکن است و این شبکه ها هم تلاش کرده اند تا از ماهواره های دیگر برای پخش برنامه های خود استفاده کنند.
معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرده که "بدون تردید اشخاصی که به هر نحو در خدمت رسانه های تروریستی بیگانه هستند، مشغول به کار جاسوسی هستند و باید به اشد مجازات با آنها برخورد شود."
به نظر این مقام نظامی در کنار وضع قوانین و مقررات در باره "جاسوسی های نوین"، باید "مقاصد شیطانی رسانه های بیگانه" به اطلاع افکار عمومی برسد و با این کار "قطعا ریزش قابل ملاحظه در همکاران داخلی این رسانه ها بوجود خواهد آمد."
در هشت ماه اخیر به خصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری، محدودیت های گسترده ای برای فعالیت رسانه های داخلی و خارجی ایجاد شده است و تعدادی از روزنامه نگاران ایرانی نیز در ماههای اخیر دستگیر و زندانی شده اند.
دو روز پیش (18 بهمن) روابط عمومی وزارت اطلاعات از دستگیری هفت نفر از "عناصر ماهواره ای ضد انقلاب و صهیونیستی" خبر داد و اعلام کرد که این هفت نفر به عنوان "مرتبطان رادیو فردا" هستند و بعضی از آنها در "استخدام رسمی" سازمان های اطلاعاتی آمریکا بوده اند.
وزارت اطلاعات این افراد را متهم کرد که در مراسم روز عاشورا دست به "اغتشاش" زده و قصد داشته اند با تکرار اقداماتی مشابه در روز ۲۲ بهمن از کشور خارج و "به آمریکاییها ملحق شوند".
این در حالی است که رادیو فردا با انتشار مصاحبه ای با آرمان مستوفی، مدیر این رادیو، داشتن هر گونه خبرنگار تمام وقت و یا پاره وقت در داخل خاک ایران را تکذیب کرده است.
در کنار محدودیت های خبری در ماههای اخیر، سرعت اینترنت به شدت کاهش پیدا کرده است. اینترنت یکی از مهمترین وسایل ارتباطی بوده که از طریق آن تصاویر وقایع بعد از انتخابات منتشر شده است.
با نزدیک شدن به سالگرد انقلاب در روز 22 بهمن، سرعت اینترنت در اکثر شهرهای ایران به شدت افت کرده و در مواردی حتی قطع شده است و اختلال گسترده ای در پیامک ها (اس ام اس) ایجاد شده است اما دولت می گوید مشکل فنی است و ربطی به مسائل سیاسی ندارد.

0 نظرات :: جزایری: خدمت در رسانه های بیگانه جاسوسی است